Većina poduzetnika krajem godine preispituje svoje poslovne odnose sa stalnim dobavljačima, ugovara nove uvjete za sljedeću poslovnu godinu, planira aktivnosti ali i preispituje loša iskustva te vida rane koje je zaradio tijekom godine.
Jedna od aktualnih tema krajem godine je i preispitivanje da li su poslovni papiri predani na vrijeme, jesu li obračunate sve naknade, porezi, prirezi, trošarine, davanja i slične “odljevne stavke”. Jer ako nisu, država će ih se brzo sjetiti i na njih obračunati maksimalnu kamatu i/ili poneku kaznu.
Poduzetnicima često ostaje “visiti” i misao da li su iskoristili sve porezne i zakonske beneficije te se tu često otvara i pitanje da li se moglo nešto napraviti drugačije kako bi se više zaradilo i dodatno unaprijedilo poslovanje kroz drugačije vođenje poslovnih papira.
Knjigovođa je osoba kojoj se daje povjerenje da vodi poslovne papire i ako ste ikada razmišljali da li je sve ispravno i po zakonu te ste na to pitanje dobili neuvjerljiv odgovor kako je sve to komplicirano za pojašnjavanje i da je “sve je pod kontrolom”, tada je stigao trenutak za preispitivanje odnosa s knjigovođom.
Unatoč nezadovoljstvu, neinformiranosti i osjećaju da za svoj novac ne dobivate adekvatnu i očekivanu uslugu, poduzetnici se često i “boje” mijenjati knjigovođu jer imaju osjećaj kako će im to stvoriti “dodatni posao” i probleme. Ili još gore, osjećaju se taocem svog knjigovođe jer misle kako će on jednim nesmotrenim potezom dovesti tvrtku u velike probleme.
Realnost je potpuno drugačija i promjena knjigovođe nije uopće stresna ni komplicirana ako unaprijed znate što trebate od “starog”, a što od “novog“ knjigovođe.
Prvi korak je uspostaviti kontakt s novim, potencijalnim, knjigovodstvenim servisom i uvjeriti se da znaju svoj posao te da su sigurni u sebe i tu istu sigurnost ulijevaju vama.
Na sastanku s njima, obavezno komunicirajte svoje želje, potrebe i očekivanja ali i dosadašnja iskustva s postojećim knjigovođom te situacije u kojima ste imali problema ili nelagodu.
Novi knjigovođa sugerirat će opseg usluga koji je najprikladniji za vas te pojasniti svaku stavku i opciju što možete očekivati od njih, rokove, odgovornosti i ostale detalje koji će odagnati sve buduće nesporazume i probleme.
Drugi korak u promjeni knjigovođe je dogovaranje datuma prelaska, tj. od kojeg perioda će novo knjigovodstvo početi voditi poslovne knjige.
Idealno vrijeme za prelazak je 01.01. tj. početak godine, jer tako “stari“ servis završava obradu poslovne godine, izrađuje završni račun za tu poslovnu godinu (što ionako moraju napraviti), a “novi” servis će preuzeti ta stanja i unijeti ih kod sebe kao početna stanja.
Kod procesa promjene knjigovodstvenog servisa iznimno je bitno znati kako će novi knjigovodstveni servis unaprijed pripremiti sve korake procesa, pripremiti vam poruke i upute koje trebate autorizirati kod “starog” knjigovođe i obaviti će cijeli proces bez vaše veće involviranosti.
Knjigovođe imaju svoj jezik komunikacije i ponekad je bolje to ostaviti njima 🙂